Redan torsdag!

Vart tog denna veckan vägen!! :O Helt otroligt, det är redan torsdag!! Men, jag ska inte klaga. Det är bara 10 dagar kvar idag! 

Idag hade vi dramauppvisning för skolan. Det var grymt kul, och vi var jättebra! Ska be och få filmen dom filmade. Sedan efter uppvisningen gick vi rundan för hembyggdsguiden, och det gick bättre idag. Så det känns lite bättre nu.

När jag kom hem vart jag enormt trött, och somnade någon timme. Det är så jobbigt att hela tiden vara så trött!! Men nu tänker jag kämpa mig igenom dessa få dagar som är kvar. Det kommer nog att gå utmärkt!!

Såg på en dokumentär ikväll som heter Supersize vs Superskinny. Jag tycker att det var ett bra budskap med själva programmet, men blir så trött på detta eviga tjat om människors utseende. Det är sjuk att vi är så besatta av det. Om man börjar tänka på alla reklamer så kan man ju börja undra hur mycket vi egentligen accepterar. Visst att jag kan tänka på att jag kanske inte är supersmal, men va fasen!! Det är min kropp, jag kommer leva med den hela mitt liv, get use to it!! Så tänker jag. Det är klart att man inte ska bli överviktig och så, men man får ju inte överdriva. Och det här eviga tjatet om Beach '09, är ju bara löjligt. Jag hatar verkligen att se alla reklamer överalllt  "Dags att komma i bikinin?". Jag menar, herregud!! Låt oss få leva i denna världen med så många andra problem, utan att behöva gå omkring och må dåligt över att vi ser ut som vi är skapta till. Skärp er!! Njut av att vi är unika istället. Det är meningen att vi inte ska vara lika varandra. Så sluta upp med att påverkas av dumma reklamer, och helst av allt borde man förbjuda dem. Eller åtminstone göra reklamer med normala människor som modeller!!

Sov gott...


Pöss 

Kommentarer
Postat av: Olivia

Håller fullständigt med dig Frida!!! Äntligen någon som reagerar, typ. Måste man göra om sig för att vara snygg? NEEEEJ. Trött blir man! Ändå har detta pågått i några tiotal år... tyvärr.



KRAM på dig

2009-06-01 @ 23:20:01
URL: http://oliviajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0